טיפים לבחירת שמות עסק / שמות מוצרים / שמות שירותים / סימני מסחר / לוגו:
כשאתם באים לבחור שם לעסק או למוצרים ולשירותים שלכם (מותג / Brand) בחרו שם או סמל שאינו מתאר את המוצר או השירות שהנכם משווקים. מבחינה משפטית עדיף שלא יהיה כלל קשר (או שיהיה קשר עקיף בלבד) בין השם לבין המוצר/השירות עצמו או תכונותיו, שכן שם כזה יזכה להגנה משפטית טובה וחזקה יותר.
וודאו ששם המתחם (הדומיין) עבור השם שבחרתם פנוי במדינות הרלבנטיות ורשמו אותו על שמכם לפני שאחרים יעשו זאת.
אם השם שבחרתם אכן "נקי" מזכויות של צדדים שלישיים, מומלץ לעשות שימוש בסימון ™ לצד סימן המסחר שלכם, למשל במסגרת אתר האינטרנט שלכם ובחומרים כתובים, כך אחרים יידעו שמדובר בסימן המסחרי שלכם. אין לעשות שימוש בסמל ® לצד סימן לפני שהוא נרשם בפנקס סימני המסחר שכן הדבר עלול להוות עבירה פלילית בישראל (גם במדינות אחרות יש הגבלות דומות).
שמרו דוגמאות וראיות לשימוש ורכישת מוניטין בסימן המסחר (דוחות על היקפי מכירות, פרסומים בעיתונות, תיעוד פרסומי אינטרנט, טלוויזיה, רדיו, חסויות וכו').
חתמו על הסכם עם מעצב שעיצב עבורכם את הסימן והלוגו בנוגע להעברת מלוא הבעלות בסימן ובלוגו אליכם.
אכפו את זכויותיכם בסימן נגד מפרים.